Endelig er det igjen klart for Oslo Motorshow på Norges Varemesse på lillestrøm. Norges desidert største og beste Motorshow, som i fjor trakk over 40.000 besøkende.

Gatebil deltar selvsagt i år også, med en stor standplass hvor vi viser frem 12 råtøffe biler fra Gatebil-miljøet. Vi har også 50% rabatt på alt av klær fra Gatebil sin egen Gatebil 2016 collection, og selvsagt har vi klar terminlista med datoer for Gatebil i 2017. Gatebil finner du i den store C-hallen.

Under kan du se litt fra hva du kunne oppleve på Oslo Motorshow i 2015.

Kjøp annonse på Gatebil.no:
570_annonse_animasjon_02

LINK: Les mer om Oslo Motorshow her.

Her er et tilbakeblikk på hva du kunne oppleve på Oslo Motorshow 2015:


HD VIDEO: 17 minutter med høydepunkter fra Oslo Motorshow 2015.

oms_bw_0102
Det var mange som besøkte standen til Gatebil. 15 kule biler var stilt ut, og alle eierne var på plass for å fortelle og vise frem sine biler. På storskjerm viste vi filmer fra alle årets Gatebil-festivaler, og vi delte ut terminliste for 2016.

oms_bw_081
Joachim Waagaard var en av de som viste frem bilen sin hos Gatebil. Joachim kjører en BMW M4 driftingbil med GS Bildeler som hovedsponsor. Joachim ble i 2015 som første og eneste Skandinaviske driftingsjåfør invitert til å kjøre drifting på prestisjefulle Goodwood Festival of Speed i England. I tillegg kjørte han Drift Allstar og selvsagt på Gatebil.

_CAM0686 copy
Årets Gatebil Pit-girl Michelle Trosthoel var selvsagt på plass hos Gatebil. Hun delte bl.a. ut Gatebil sin terminliste for 2016, samt solgte ut det vi hadde igjen av Gatebil klær fra 2015.

_CAM0499 copy
Denne BMW E30’n kunne du også oppleve på standen til Gatebil. Bilen eies og er bygget opp av Ole Andre Edvardsen fra Fetsund. Motoren er en 2jz-gte fra Toyota Supra med bl.a. Garrett GTX4088R turbo, selvlaget grenrør og Vi-pec i88 motorstyring. Effekt er 642 hk og 804Nm. Girkassa er fra BMW 530 Diesel og diffen er M5 E28 med M3 E46 difflokk. Det er custom drivaksler i sviktstål med M5 drivknuter og nav, og spesiallaget mellomaksel. I hjulopphenget er det K-sport coilovers med stående fjørbein bak, og bremsene er fra BMW E36 M3. Felger er BBS Lemans i 8 og 9,5 x 17. Innvendig er det selvsagt bur, stående pedalboks, Sparco Evo stoler, Race Technology Dash 2 instrument, flocket dashbord, alu. dørplater, mm. Hele ledningsnettet er også laget nytt. Karosseriet har poppa BMW 02 Turbo skjermbredere, og hele bilen er slipt og lakkert over alt.

oms_bw_063
Pettersen Autoimport stilte med en splitter ny Porsche GT3 RS. Sammenlignet med en std. GT3 har RS-utgaven 4-liters motor på 500 hester i stedet for 3,8 på 475 hk. 7-trinns PDK girkassen er programmert til å være enda raskere, og utvekslingen i diffen er byttet. RS’en er også bygget på det bredere Turbo-karosseriet, og har fått magnesium tak, carbon skjermer, panser, bakluke mm. Bakrute og sideruter bak er i lexan. Hjulsett, seter og ratt er hentet fra Porsche 918 Spyder. Dekkdim. er 265/35-20″ foran og 325/30-21″ bak. Denne bilen er også en ‘Clubsport’ versjon som bl.a. har veltebøyle, 6-pkt. seler, brannslukker og tilrettelagt for hovedstrømbryter. GT3 RS koster ca. 250.000 EUR, pluss Norske avgifter.

oms_bw_006
Denne råtøffe Audi R8’en eies av Hans Frisak fra Sandvika. Her er litt fakta om bilen: V10 5,2 l (fra Lamborghini Gallardo) Effekt: 525 hk @ 8000 o/min (max turtall 8500 o/min) Moment: 540 Nm @ 6500 o/min. Drivverk: Sekvensiell 6 trinns girkasse med paddleshift, singleclutch (R-tronic) 4 hjulsdrift med viskosekobling til forhjulene. Bremser: Standard 360 mm skiver med 4 stemplede bremsekalippere. Endless bremesebelegg. Endless bremsevæske som tåler 320 grader. Dekk og felg: OZ Ultraleggera 9×19 med 245/35/19 Pirelli Trofeo foran, 11×19 med 305/30 bak. Vekt: 1625 kg. 0-100: 3,5 sek.Toppfart: 315 km/t Rundetid Rudskogen 1:37,5.

_CAM0272 copy
Jørn Tangen fra Drammen viste frem sin nesten ferdige VW Boble han bygger for å kjøre i Gatebil Extreme Racing serie 2016.  Bilen er em 1971-modell, og her kan du lese litt fakta: Org. stål kaross, lettet og forsterket bunnplate, alugulv, CSP glassfiberskjermer og Linnerud bur. Motoren er en Honda 1000RR motorsykkelmotor med kjededrift. Quaife ATB diff. Sekvensiel Translogic flatshift rattgiring og elektrisk revers. Hjuloppheng foran: Porsche 944 Turbo spindler. AVO Golf fjørbein. Sellholm knivstag, Tannstang styring. Bak: Porsche 944 Turbo alu bærerarmer, inboard AVO coilovers, sellholm knivstag. Hjemme- snekra uniballs og div. stag både foran og bak. 944 Turbo bremser. Fuchs felger 7 og 8×16″ også fra 944 Turbo med Nankang NS2R / Hoosier A7 slicks. Vekt ca 600kg. Turbokonvertering til 2017.

_CAM0257 copy
Pål Andre Alexandersen stilte ut sin klassiske Audi Ur Quattro. Bilen var tidligere eid av Audi Sport og brukt som bl.a. pressebil under flere rally i 1985. Senere eid av en mekaniker på Audi Sport. Kom til Norge i 2008, men ikke tatt i bruk før 2014. Bilen har flere oppgraderinger fra rallybilene (Gr4 og GrB) 5cyl 2144cc turbo Intercoler. 250hk og 380Nm. Støpejernsblokk med 10v alu topp. Audi Motorsport kamaksel, større ventiler og porting. Standard veiv med Treser spesialråder og stempler. Treser KKK26 Turbo og større intercooler. Treser/Bosch bensintilførsel. Alu radiator med Audi Motorsport kevlar viftehus. Audi Motorsport toppdeksel m.m. 5 trinns manuell Quattro drivlinje. Endret drev i girkasse for høyere toppfart. Skal gjøre opp mot 300kmt. Originalt brunt/sort stoff og skinn interiør. Sabelt gategodkjente firepunktsbelter fra Sport Quattro. Originalt chassi/karosseri.for uten om Audi Motorsport bakluke i kevlar med oljekjøler under vingen. Audi Motorsport panser i kevlar. Original farge, LY3D Tornadorød. Ronal 8×15” felger med Toyo Proxes R888 225×50 dekker.

oms_bw_064
Den første bilen du møtte på Gatebil sin stand, var den råkule Lada’n til Henrik Schonhowd fra Sarpsborg. Bilen heter egentlig VAZ 2103, men er i Norge bedre kjent som Lada 1500 S. Den ble importert fra Litauen av tv- programmet Panser i 2014! Etter at Henrik kjøpte bilen har den blitt rustsveiset med bl.a. nytt gulv, og fått ny lakk, Rosso brilliante. Den har også blitt senket og fått Schmidt TH Line felger i 8 og 9×14-tommer med 195/45 dekker. Innvendig er det bl.a. Nardi ratt. Henrik jobber som billakkerer på Skade og Lakk i Fredrikstad. Sammen med 4 kompiser har han et hobby-verksted de kaller for «Lower Class Garage».

_CAM0600 copy
Michelle fra Sverige vil du se mer av på kommende Gatebil-festivaler. Drømmer du om å bli Gatebil Pit-girl? I 2016 er det ny konkurranse i gang, følg med for mer info.

_CAM0147 copy Karel Silhas BMW med M3 motor fra Svergie er blitt en velkjent bil i Gatebil Extreme feltet. I vinter skal det skje noen endringer for å hevde seg enda bedre til kommende sesong. Du kan lese mer om denne bilen i en kommende artikkel på Gatebil.no

_CAM0156 copy “Tilbake fra fremtiden” er i vinden om dagen. Aleksander Istad fra Oslo fikk drømmen oppfylt i fjor, da han reiste til USA for å hente sin guttedrøm. En DeLorean DMC-12 som i dag er blitt et kultobjekt med måkevinger og rustfritt stål plater. Bilen kunne beskues i AM Car hallen.