Anders Hagstrøm
Anders Hagstrøm debuterte på Gatebil i 2003 med en helt spesiell Morris Mini, med Hayabusa turbomotor og bakhjulstrekk. I 2009 prøvde han seg på rallybanen, først med en Volvo, siden med et par Mitsubishi EVO. I 2015 bygget han seg en E46 M3 turbo som han debuterte med i Gatebil Extreme samme år, og som han fortsatt kjører.
Etter å ha vært ute av veien et par ganger i rallysammenheng, syntes Hagstrøm det var greit å finne seg en arena uten stubber og trær. Som racingsjåfør er han ryddig og trives best med gentleman’s racing. Teamet hans har eksistert siden 2005 og er en sammensveiset gjeng med felles interesser og mål.
Hagstrøm ser på Gatebil som en arena for utvikling. I tillegg liker han utfordringen som ligger i å kjøre og drifte en rask bil, han setter pris på gleden, det sosiale og den verdifulle tilhørigheten til Gatebilfamilien. Målet for 2019 er å forbedre seg som sjåfør og se hvor langt opp i feltet det er mulig å komme med en bil som ikke utelukkende er bygget for racing. Hagstrøm er fornøyd så lenge ingen i samme team kommer foran ham.
Hagstrøm var tidligere aktiv utøver i skiskyting og kan skilte med to NM-medaljer fra skiskytterkarrieren. Når har fri fra jobb og det ikke er racingen som opptar ham, slapper han av med båtliv og familie.
Anders Hagstrøm kjører en BMW E46 M3 som ble kjøpt som et tomt karosseri våren 2015. Kjøpet ble, mer eller mindre, gjort på impuls, dagen etter at kameratgjengen bestemte seg for å kjøre på Gatebil igjen. Hagstrøm stilte til start med bilen allerede i juni samme år. Bilen utvikles fortløpende og målet er å ha en tilnærmet standard bil, men som likevel kan hevde seg godt i Gatebil Extreme.
Hagstrøm har bygget bilen selv, i garasjen hjemme på Oppaker. Ettersom bilen bare var et tomt skall da han kjøpte den, betyr det mangfoldige timer med utvikling, tilpassing og forbedringer. Det går også mye tid til vedlikehold av en slik bil. Bilen har smidd motor, Precision 7675 turbo, DbW (drive by wire), flatshift, Life Racing F88RX ECU, GKN custom mellomaksel og Tilton clutch. Understellet består av Millway bærebruer bak, SRS Motorsport forstilling, KW Competition understell og Sellholm knivstag. Bremsene er K-Sport med åtte stempler foran og seks bak.
Hagstrøm har tidligere deltatt i Gatebil med Minibusa, Mitsubishi EVO IV og VI.
Sponsorer: Volden Racing, Hønsen sjåførskole, Hagstrøm Motorsport, JE Engineering, G-Design.