DRIVER
Age
55
Raised
Fjärås, Sweden
Lives
Sätila, Sweden
Status
Married, two children
Education/proffesion
Entrepreneur
Personal vechicle
Porsche 928, Dodge RAM 1500, Jeep Commander
Follow Kennet Axemark
Kennet Axemark begynte med racing i 2015, da han byttet bort en Dodge Dart med 450 hester mot en Chevrolet Monte Carlo med 650 hester. Han begynte med Trackdays og Nordic Time Attack og gikk senere over til å kjøre Gatebil Extreme. Hans beste plassering så langt er en sjetteplass på Mantorp i 2018 med tiden 1:23.5.
Axemark har alltid vært interessert i bil og motor, men hadde ikke mulighet til å drive med motorsort da han var yngre. Nå settter han stor pris på å ha økonomisk mulighet til å drifte sin egen bil. Axemark beskriver seg selv som en “snabbtenkt” sjåfør, altså en som leser og forstår det som skjer på banen raskt. Han mener også han er en gentleman’s racer, som bryr seg om andre førere under løp.
Axemark beskriver Gatebil Extreme som et superbra konsept og en perfekt blanding av Time Attack og racing. I tillegg er det masse folk, noe som gjør det enda mer gøy å kjøre. Axemark har et mål om være blant topp 10 i hvert løp i 2019, samt å kjøre under 1:20 på Mantorp.
Axemark har to voksne barn som han deler bilsportinteressen med, og i sommer skal hele familien kjøre på Gatebil. I tillegg til å drive med racing driver Axemark også med travhester, og han ser frem til også å konkurrere på veddeløpsbanen.

CAR
Team:
Streamline Racing
Race number
31
Car model
Chevrolet Monte Carlo
Engine
Chevrolet LS3 6.3 l. V8
HK
505 hp.
Fuel
98 octane gasoline
Gearbox
C&R 4-speed dogbox
Weight
1300 kg.
Type of tyres
Yokohama 650/300-18 and 710/330-18
Kennet Axemark kjører en Chevrolet Monte Carlo som han kjøpte i 2015. Axemark ville ha en amerikansk racingbil med V8’er, og valget falt på denne.
Axemark har gjort store forbedringer på bilen siden han kjøpte den. Før sesongstart 2019 skal han sette på Porsche Carrera Cup bremser og tune motoren til å yte drøye 650 hester, minst. Videre planer for bilen er ikke avklart, da Axemark allerede er i gang med sin neste bil.
Takk til: Sønnen Carl, samt Roland og Kjell på G-REX Performance.