Vidar Jødahl
Vidar Jødahl har en lang og variert motorsportkarriere bak seg. Det begynte med dragracing med MC, deretter motocross og roadracing, før han til slutt endte opp med asfaltracing, bakkeløp og isracing. Jødahl debuterte på Gatebil i 2003. Han har fått topplasseringer i Breisladdkonkurranser, vært høyt oppe på resultatlista i Gatebil Extreme Time Attack og Race, kjørt Nürnbürgring Nordschleife på 7:11, en quartermile på Gardermoen på 8:94 og har nå også satt fartsrekord på is, med hele 341,5 kilometer i timen, målt i gjennomsnittover en strekning på 1.000 meter. Rekorden ble satt på Årsunda Speed Weekend i Sverige i 2019.
Jødahl synes det er gøy å kjøre mot klokka, og beskriver seg selv som en offensiv sjåfør som liker å sette seg mål, og han tar gjerne noen sjanser på veien for nå dem. Jødahl er en del av Buldre Racingteam, som har laget show og stemning på omtrent samtlige Gatebil-festivaler siden 2003.
Gatebil betyr svært mye for Jødahl, han har vært en stor del av Gatebilfamilien i en årrekke og er alltid på plass på festivalene. Det vil han være også i 2019, selv med det han mener ikke er en konkurransedyktig bil. Han håper imidlertid å sette flere fartsrekorder i løpet av sesongen, kjøre mer bakkeløp, dragrace og one mile.
Jødahl har en samboer som også er svært engasjert i motorsport, og bekrefter at det stort sett er bil og motorsport livet dreier seg om, både hjemme og på treff.
Vidar Jødahl kjører en av verdens raskeste BMW M3. Bilen ble kjøpt i Tyskland i 2003. Jødahl fikk satt inn Sparco bur og -stoler, seler og alt som trengs for å få lisens, og fikk den fort på banen etter at den var hentet inn til Norge. Motoren derimot, var original, og Jødahl ble fort lei.
Siden den gang har bilen blitt bygget om til en av verdens råeste og sprekeste BMW M3, og er kanskje den mest allsidige bilen i Gatebil Extreme. Jødahl kjører både raske runder, breisladd og drifting, samt dragracing, med samme bil, bare med forskjellige dekk og litt justering på støtdempere. Bilen har blant annet en 2JZ Supra-motor med smidd innmat, portet topp, GTX4202R turbo, Billett bærebukker, ARP studs oppe og nede, Pectel ECU, BMW M5 bakdiff med spesiallagde drivaksler, Öhlins 3-veis understell og K-Sport bremser med Endless klosser. Videre planer for bilen er å gjøre den litt lettere.
Sponsorer: Gatebil, Ifor Williams Trailers, Kärcher, Anders Ringstad produkter og Fet Bil