Gatebil Cars – Kjetil Teigen sin Audi Sport quattro

Navn: Kjetil Teigen
Bil:
Audi Sport quattro A2 Rally Replica

Motor:

2,5L diesel blokk og veivJe stemplerH-profil råder2,2 porta topp hydraulisk7A+ kammerTurbo:Garrett gtx 3584rs gen2 veband615whp  755wnmUnderstell:S2 traverser/ drivlinje034 motorsport bere bruerH&R rennsport koilovers   steg 201E GirkasseRS2 senterdiffGripper bakdiff330 bremser forran og bak.Brembo Nascar kaliptere forran og xyz bak.

Hvorfor valgte du denne bilen?

– Har alltid vært Audi-fan og har alltid hatt sansen for disse bilene.

Fortell historien til denne bilen siden du fikk den.   

Det var eit påbegynt prosjekt da eg overtok den av broderen Ronny Teigen. Skjermene var skåret av bak og det var sveiset noe bur i den. Eg gjor buret ferdig fra tårn til tårn og slipte den heilt plate rein før den blei grunnet med epoxy-primer og lakkert Titanium Grey på innsiden. Utvendig har den et komplett Audi Quattro A2 Rally-kit med bredding og vinge, som er støpt av et originalkit. Man kunne faktisk se delenummer flere steder i avstøpningen. Den er lakkert i hvit som grunnfarge, og utenpå det sitter det et sett med dekoren som Quattro A2 gikk med originalt. bygget nytt dashbord i karbonfiber, og det samme gjelder dørsider og diverse panel som holder diverse målere og sikringer. Alle rutene er lexan unntatt front ruta.  Det blei montert orginalt S2 understell på den med nye alu foringer i alt. kjøpte ein komplett s2 i sverge som eg brukte som donor bil. Det er senere gjort ein del oppgraderinger, dei gule stripene er blitt grønne og det er sett ei s1 vinge på. det er og oppgradert med 034 motorsport bere bruer og Gripper bakdiff +++  Det jobbes no med å få litt aero på den og det skal bygges ny 4″ eksos hele veien for å kunne hente ut litt meir power.

Hva har vært det mest utfordrende med denne bilen?
– Det er vell i grunn å få den til å henge i sving å ikkje understyre så mykje, Audi er jo kjent for det .
Ellers har ein jobba litt med bremsene for å kunna bremse seinere inn i sving .

Hva på bilen har du jobbet med før den kommende sesongen?

– Det bygges fortide aero på den og det skal bygges 4″ eksos heile veien for å kunne hente ut mer power.

Hva har vært din største prestasjon i løp?

– Det er vel ein 3.plass i Gatebil Extreme på Rudskogen ellers har og tatt 4. 5. og 6 plass i forskjellige løp i gatebil.

Hva betyr Gatebil for deg? 

– Det er høydepunktene i åre da ein kan reise å få testet ut endringen ein har jobba med på bilene i løpet av vinteren. det er eit utruleg flott arrangement som det alltid er kjekt å reise på, det er eit godt samhold mellom sjåfører og venner der ein kan dele kunnskap og ein får alltid hjelp med deler eller andre ting for å kunne få bilen klar så ein kan stille til start i løp eller trening.

Hvem har vært den største støtten for deg?

– Det er Broderen, Ronny Teigen og mekanikeren Rune Petterson, vi er sammen i Pit`n bros Racing Team. Og selvfølgelig min kone Unn Terese Å. Teigen som er tålmodig oppi all denne bil interessa 🙂   Det er også ein stor støtte økonomisk fra alle sponsorene.

Hva er planen din for 2022 sesongen? 

– Har eit håp om å stille på alle Gatebil treffa i år.

Instagram: @teigenkjetil
Facebook: TeigenKjetil
Bilder: Gatebil, @coffe_ , Jørn Pettersen, Kjetil Teigen privat arkiv.

Med denne artikkelen fortsetter vi en serie med artikler for å introdusere mer av sjåfører og bilene som er i gatebil-miljøet. Vi kaller dette Gatebil CARS. Følg med!

Kjenner du noen som kjører på Gatebil og det bør skrives om i disse artiklene – gi oss beskjed ved å skrive en mail med kontaktdetaljer til sjåføren og litt info om sjåføren og bilen til kristiana@gatebil.com

@Kristiana