Rune Skredsvig (født 1982) kommer fra Vikersund i Buskerud. Rune kjører en 1990-modell Nissan Skyline R32 GTR, og deltok i Gatebil Extreme Time Attack og Racing første gang i 2013.
Til daglig jobber Rune som daglig leder hos Fittings of Norway i Drammen. De importerer bl.a. Fragola fittings-deler, Aeromotive og Design Engineering produkter til Norge. I tillegg selger de Gulf oljeprodukter, pluss mye annet.
Rune kjøpte Skylinen han kjører med i Gatebil Extreme fra England i 2009. Da var den en standard Gatebil. Bilen ble påbegynt ombygget til banebil samme året, og har siden vært i utvikling til sånn den er i dag. Til å begynne med deltok Rune på vanlig frikjøring, men har nå blitt hekta på å stadig prøve å slå sine egne runde-rekorder og få bedre plasseringer i Gatebil Extreme Time Attack og Race.
FAKTA OM BILEN:
Nissan Skyline R32 GTR 1990 modell.
Motor: RB26DETT Effekt: 700HK, 730NM på Ignite E98 i Dyno hos Krb Trading. Custom CP stempler 86,6mm, Borret, trapeshornet og planslipt blokk. Eagle råder Arp main og head studs, Nissan N1 olje og N1 vannpumpe, Fragola 3000 series stålospunnetslange på 90% av slangene i motorrommet. Fragola 3000 series AN.koblinger i div størrelser og bøyer. Tomei kammer 270Durasjon 11,8mm. Tomei ventilfjærer, retainers, ventilstyringer løftere. ferrea ventiler. Simens 850cc dyser fra KRB Trading. Garret GTX4088R. 3″ Tomei Expreme 80mm eksos. 4″ Downpipe. Autronic boostcontroller. Autronic SM3 ECU. Koyo 54mm radiator. 100mm Intercooler. Aeromotive pro-series BTR. Aeromotive stealth Eliminator fuelcell.
Drivverk: OSgiken OS88 sekvensiell dogkasse. Geartronix flatshift. OS Giken triple disk clutch.
Bremser: XYZ 330mm 6-pot foran. XYZ 330mm 4-pot bak. Gulf rf1000 bremseveske, stålomspunnede bremslanger, Wilwood hydraulisk håndbrekk, Wilwood bremseredsjonsventil. Tilton pedalboks
Chassis: HSD Monopro coilovers, Driftworks camberarms, Driftworks hicas eliminatorkit, Driftworks adjustable camber arms, Driftworks tensionrods, Driftworks tractionrods, Div. poly/alu foringer, Cusco tårnstag foran og bak, Whiteline stabstag foran og bak.
Hjul: Rota MXR 11×18 felger skodd med nye ferske 28/65 r18 Michlin slicks og Yokohama slicks.
NYTT TIL 2016:
Osgiken Sekvensiell girkasse og testing av nytt merke dekk blir vel den største endringen for 2016 ellers blir det litt jobb med downforce og litt endringer på bremsesetup.
RUNE OM TEAMET:
– Jeg kjører på teamet jeg vil kalle team Fittings of Norway, forteller Rune. – Her har jeg med meg flere hjelpere både på byggingen og på banen når galskapen står på. Vi er også sammen med en av våre gode forhandlere GIK Turbo, som også kjører Gatebil Extreme i sin BMW E30 DTM. Sammen har vi ett godt sammerbeid på Gatebil. Både under kjøringen og sosialt. Tusen takk til dere alle sammen. Morten Geertz, Frank Hølen, Steffen Høgli, Geir Andressen, Marcelo Garcia, Ingar Gravem, Raymond Feber Witzøe, Claudio Garcia, Jan Wahl, Kristian Bjølgerud!
– Ambisjoner for 2016 er og kjøre Rudskogen på 1.30.xx min, har også ett håp om og klare topp 10 plassering på ett race eller 2, Da blir jeg fornøyd, forteller Rune. – Jeg syntes så klart det er gøy og kjøre fra andre konkurrenter , men kjører i hovedsak mot meg selv og mine egne mål.
SPONSORER/ TAKK TIL:
Fittings of Norway, Gik Turbo, KRB Trading, Wericon Profilering, Fragola Performancesystems USA, Red Racing Motortechnic, GYM 2000, Sør-Teige Tomteformidling og SIST MEN IKKE MINST jenta mi Karianne Svingen som orker og bli med på denne galskapen!
LINK: Fittings of Norway