Både Vidar Jødahl og M3’n er blitt A-kjendiser i Gatebil-miljøet etter å ha laget show på omtrent samtlige Gatebil-festivaler siden 2003.
Vidar kjøpte M3’n i Tyskland våren 2003, og rigget den opp for den nystarta Gatebil Racing Serie, Gatebi’s racingklasse før Gatebil Extreme. M3’n fikk Sparco bur og Sparco stoler, seler og alt som trengs for å få lisens. Motoren var derimot original, og Jødahl ble fort lei.
Siden den gang har bilen blitt ombygget til en av verdens råeste og sprekeste BMW M3’er, og er antagelig den mest allsidige Extreme- bilen på Gatebil-festivalene. Vidar Jødahl har fått topplasseringer i Gatebil sine Breisladdkonkurranser, han har vært høyt opp på resultatlista i Gatebil Extreme Time Attack og Race, og nylig kjørte han Nürnbürgring Nordschleife på 8.02. Det mest imponerende er allikevel tiden 8.94 sek på 402 meter på Gardermoen, som i følge Jødahl er raskest i verden for en BMW E30 som ikke er spesialbygget for dragracing. Jødahl kjører både raske runder, breisladd og drifting, samt dragracing, men samme bil, bare med forskjellige dekk og litt justering på støtdempere.
FAKTA OM BILEN:
1989 modell BMW M3. Motor er Toyota Supra 2JZ med smidd innmat, portet topp, HKS kammer, GTX4294R Turbo, Billett bærebukker, ARP studs oppe og nede, Pectel ecu, mm. Effekt:1078 hk og 1477 Nm. Sellholm MPG Seqentiel girkasse (ny 2014) og BMW M5 bakdiff med spesiallagde drivaksler. Sellholm asfalt dempere, K-Sport bremser med Endless klosser. Sparco stoler, seler og annet sikkerhetsutstyr, Stack dashlogger, pluss masse passe mer.