12. november 2019 / June
Svenskene i Team Lovetap, med Mårten Stångberg i spissen, holder for øyeblikket på med å ta fra hverandre sin nærmest ikoniske Mercedes CLK W209, som de mener er den første driftebilen av sitt slag i verden. Bilen er allerede testet og utviklet gjennom tre sesonger, og har gitt oss god underholdning på alle Gatebil-events, både i Norge og Sverige.
Denne vinteren vil Mårten og teamet gjøre til dels store endringer for å oppnå maksimal ytelse og funksjonalitet.
– Vi vil gjerne ha litt lavere vekt på bilen, samt bedre kjøling og lettere tilgang til ting i bagasjerommet, forklarer Mårten.
Endringene omfatter blant annet ny radiator, ny fuelcell og ny bash bar, samt noen mindre oppgraderinger, blant annet på brannveggen.
Parallellt med ombygging av bilen blir også motoren renovert, og to nye, smidde motorer bygges opp.
– Vi skal også legge om elsystemet for å få en mer oversiktlig og pen installasjon, og så skal vi bygge inn det nye SmartDash-systemet og Emtron-sprutet, opplyser Mårten.
– Men på grunn av et tidlig arrangement i event-kalenderen, blir nok ikke dette gjort før etter sesongstart.
Det er gøy å følge Team Lovetap, som har et stort fokus på å dele og forklare hva som til enhver tid skjer i garasjen, og utenfor. Mårten er superflink til å gjøre mekaniske installasjoner og tekniske prosedyrer lett tilgjengelig og forståelig for folk flest, noe som bidrar til å trekke enda flere følgere til sporten.
Du kan følge Team Lovetap på Facebook.
Mårten Stångberg legger også ut en god del på sin førerprofil på Instagram.
I tillegg oppdaterer de jevnlig sin webserie “Hammer & Spanner” på YouTube, der man får muligheten til å se hvordan bilen deres er oppbygd, rent teknisk. Her er første episode:
You are currently viewing a placeholder content from Default. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.
– Målet for sesongen 2020 er å starte et nytt konsept som vi kaller “New Tracks”, hvor vi hele tiden skal besøke nye baner, både i inn- og utland, forteller Mårten. Han vil ikke røpe for mye om prosjektet enda, men lover å komme med mer informasjon snart.
Gatebil.no vil følge Team Lovetap og Mårten Stångberg videre gjenoom vinteren og neste sesong i vår News Feed, så følg med!
_________
TIPS GATEBIL!
Har du tips eller ideer til hva vi bør skrive om på Gatebil.no, send en mail til June eller Bjørn med en gang: june@gatebil.no eller bw@gatebil.no
NEXT GATEBIL: