Steffen Rudsengen er glad for at Gatebil skal arrangere banekjøring på tross av Korona-situasjonen. Han vil støtte initiativet og gleder seg til å kjøre med sin røde strøkne E-klasse Mercedes driftingbil.
Tekst: June Elise M. Sørensen
– Ja, bilen ble egentlig vasket og parkert bort, til fordel for andre prosjekter da Korona-situasjonen tilspisset seg og vi så at det mest sannsynlig ikke ville bli kjøring i år, sier Steffen.
– Så det er utrolig gøy at Gatebil nå likevel klarer å få det til. Det blir et spesielt treff uten publikum, men det blir veldig gøy å treffe mange av Gatebil-folka igjen.
Nå skal bilen tilbake inn i verkstedet for en liten gjennomgang før Rudskogen 10-12 juli.
– Den fungerer meget bra som den er, men fortjener en liten service, konstaterer Steffen.
Med seg på laget denne gangen har Steffen Per Alvin Alm, Steffen Svingen og kjæresten, Wenche Riksheim.
– Hun ble rekruttert i fjor, som kjæreste, mekaniker og støttespiller, informerer Steffen. – Men hun har faktisk rykket opp til samboer nå.
Sesongen 2019 gikk godt for Steffen og han håper også 2020 vil forløpe relativt problemfritt.
– Målet er å få mest mulig kjøretid, lage show på banen og ha det hyggelig sosialt, bekrefter Steffen.
– Det er jo show vi er best på. I 2019 kjørte vi flere eventer i tillegg til Gatebil, og fikk masse gode tilbakemeldinger fra publikum. Bilen gikk feilfritt, og da kan man ikke klage.
I vinter deltok Steffen og teamet dessuten i Volrace i Spania, noe som ble en viktig boost i en periode av året hvor det ellers blir lite kjøring for de fleste utøvere.
– Det var en meget bra tur, med masse hyggelige folk og nye erfaringer. Selv om det er en stund siden, så føler jeg at kjøringen sitter som den skal, avslutter Steffen, med stor optimisme foran Gatebil sine korona-tilpassede banedager på Rudskogen i juli.
SPEC. STEFFENS DTE-MERCEDES:
Bil: Mercedes E-klasse
Motor: 6,3 liters Chevrolet V8 kompressor
Effekt: 649 hk. / 910 Nm.
Drivverk: 4-trins G-Force NASCAR, diff. fra Toyota Supra
Understell: Bakstiling fra Toyota Supra, bærearmer og styring har Steffen laget selv.