EXTREME PROFIL: Arve Handeland

Arve Handeland (1983)fra Husnes, Kvinnherad på Vestlandet. Samboer og ett barn, jobber til daglig i et entreprenørfirma.

Startet og reise på Gatebil i 2001 og har siden vært fast deltaker. Første gang på banen stilte han med Ford Sierra Cosworth, som han hadde med to sesonger. Etter den var brukt opp gikk han over til en BMW M3 E30 med 3,8 m5 motor, som ble brukt frem til nårværende bil.

BILEN:
BMW E30, Motor BMW M5 3,8 turbo, 1005 whp, bakhjulsdrift, BMW 530 diesel girkasse.
Den var en gang en original BMW E30 med 320 motor og turbo, som ble kjørt èn sesong med 320 motor og turbo.
Dette gikk for sent, så Arve satte i en BMW m5 3,8 motor, og gjorde en del andre modifikasjoner. Etter et par år med denne motoren, ble den bygget opp på nytt.
– Det ble satt i nye H-profil råder, nye stempel, blokk og topp ble planert, nye lager og tetninger, ventiler
og ventilfjærer, bygde nytt innsug, og ny turbo. Den ble etter oppbygning bremset til 1005 whp hos Dynopreformance.

Til 2014 sesongen fikk bilen nytt tak, panser og bagasjeluke i karbon. Fikk bygget tårn til tårn bur, Ksport 330 bremser fremme og bak i tillegg til 3,8 M5 bakstilling med svikstål akslinger .

NYTT TIL 2015 SESONGEN:
K-sport 356 bremser foran, Yellow Speed Coliovers. Bilen er blitt breddet foran og bak (nye kanal skjørt).
Mulig det kommer flere små modifiseringer.

MÅL FOR 2015 SESONGEN: Bilen skal fungere hele sesongen, og at jeg ikke spyr i bobilen til Ørjan Thorsen igjen.

Takk til den tålmodige og snille samboeren min Susanna. Ørjan Thorsen for god hjelp, Raimond Nordnes (Dynoperfomance), Husnes Pitstop Service AS, EBB, ØE Performance, og resten av Gatebilmiljøet på Husnes for godt samhold og hjelp innimellom. Spesielt takk til Lars Martin Teigen som orket og skrive dette for meg.

LINK: Tilbake til profiler Gatebil Extreme.

_CST6646 copy
I 2015 skal bilen være enda tøffere med bredding.

annonse

annonse