– NÅ FUNGERER ALT OPTIMALT

Tor-Anders Ringnes kan røpe at bilen nå, etter nye justeringer, går bedre enn noen gang. Han gleder seg til å kjøre på Gatebil Rudskogen 10. til 12. juli og oppfordrer samtidig alle til å overholde smittevernreglene på arrangementet.

Tekst: June Elise M. Sørensen

Foto: Wennevold Photography

– Ja, vi har allerede kjørt noen tester i år, og dette er den råeste manskinen jeg noen gang har kjørt, bekrefter Tor-Anders, som nylig har fått nytt oppsett på motoren.

– Vidar Strand fra VS Motor har finjustert de siste innstillingene for at den skal fungere helt optimalt, noe den absolutt gjør nå. Dette blir brutalt!

Tor-Anders kjører, som kjent, en Toyota GT86 med en 3,4 liters 2JZ rekkesekser med VVT-i-turbo og 1.047 hester. Med denne vant han blant annet Super 3 for fjerde gang på rad i 2019, sammen med driftingkompisene Ola Jæger og Fredric Aasbø.

– Sesongen 2019 gikk veldig bra. Å vinne Super 3 for fjerde gang var et stort mål, og ble et høydepunkt i karrieren, sier Tor-Anders.

I vinter har Tor-Anders ladet opp med iskjøring både titt og ofte med sin Toyota Supra isbil.

– Ja, det har blitt flere turer, både på Sigdal hos Hebbes Racing, på Gol med Toyota Norge og en langhelg på Funäsdalen i Sverige, sammen med mange gode venner.

Tor-Anders føler seg altså klar, både fysisk og mentalt, og gleder seg stort til å køre på Gatebil 10. til 12. juli.​ Han røper også at hvis alt går som det skal, vurderer han å stille i NDC (Norwegian Drift Series).

– Jeg gleder meg veldig​ til denne sesongen​,​ selv om den blir annerledes​​, sier han.

– Målet for 2020, omstendighetene tatt i betraktning, blir å ha det mest mulig gøy med bil og venner​. Og så gleder jeg meg selvsagt veldig til å vise frem hva bilen er god for og teste enda mer med de nye innstillingene.

– Jeg håper alle som kommer på Gatebil denne helgen bidrar til å skape god stemning og samtidig overholder smittevernreglene som gjelder, slik at alle kan få en trygg og god opplevelse. Det blir nok en spesiell sesong for alle, men vi får gjøre det beste ut av det, avslutter han.

Følg gjerne Tor-Anders på sosiale medier her:

Tor-Anders’ VLOG på YouTube

Tor-Anders på Instagram

Tor-Anders på Facebook

SPEC:

Bil: Toyota GT86

Motor: 3,4 liters 2JZ rekkesekser med VVT-i-turbo

Effekt: 1.047 hk. / 1.379 Nm.

Drivverk: OS Giken 3-platet clutch, Sellholm 5-trinns sekvensiell girkasse, GKN mellomaksel, RTS Quick Change differensial og HSF drivaksler

Chassis/bremser: WP Pro bremser med seks stempler foran og fire bak

Body: Carbontak og breddekit fra HGK

Sponsorer: Tuningservice Østfold/Viken, Toyota Moss, BOOST Racefuel, iFor Williams Norge, Rakkestad Slangeservice, Rymax, Garage15, Svendsen Profil, Kamled, Wennevold Photography

– – – – – –

Publisert 11. juni 2020

– – – – – –

TIPS GATEBIL!
Har du tips eller ideer til hva vi bør skrive om her på Gatebil.no? Send mail til June eller Bjørn med en gang!

NEXT GATEBIL: