Extreme #06: Sverre Johan Lundal, Jondal

Sverre Johan Lundal (født 1984) er fra Jondal i Hordaland. Han var på Gatebil første gang da han var 16 år, og har deltatt på frikjøringen på de fleste Gatebil-festivalene etter at han fikk førerkort. Første løp i Gatebil Extreme var i 2013.

Sverre kjører den eneste Mercedesen i Gatebil Extreme, en 190E 2,3 16v.

FAKTA OM BILEN:
Mercedes 190E 2,3 16v 1988-modell.
Motor: Mercedes 2.3i 16v med 2.5 topp. JE stempel, Srenparner råder, balansert bundel, EBB portet topp, custom innsug og grenrør, Waver tørsump, underspylingav stempel, Precision turbo 62/62. Bosch dyser, Link datasprut G4, alu radiator, Mocal oljekjøler, Aeromotiv A1000 bensinpumpe. Effekt: 628 hk og 720 Nm på hjula.
Driverk: Roltech girkasse med mekanisk sekvensiell overføring. GKN mellomaksling,BMW diff E34 M5. M5 stikkakslinger. Custom laget krybbe til diff.
Bremser & Chassis: XYZ 330mm foran og 280mm bak. Selholm knivstag, KW competition 2 coilovers, unibolts i understellet bak. 9,5×18-toms felger.
Interiør: Fullbur, QSP stoler og belter; MXL dashlogger, lamdamåler, ladetrykk. pedalboks fra OBP, fuelcell tank bak, tørumptank, kjøler til diff under defusor.
Utvendig: Carbon panse,tak og bakluke. Bredda orginalskjermer, modifisert sideskørt. carbon bakvinge, custom front splitter, hovedlykter avstøpt i Carbon. difusor bak. lexanruter.

OPPGRADERINGER FOR 2015:
Ny dekor over hele bilen Retro DTM. Glassfiber skjermer foran med Evo 1 breddinger og breddinger bak. og ellers noen små justeringer på motor, ellers blir det og få justert inn under stell for og få bedre tider en tidligere.

SPONSOR / TAKK TIL:
– ELS Tuning er er et firma som holder til i Jondal der vi er tre kompiser som har eget lokale med motorbremse benk, der vi dreiver med maping og motor bygging, forteller Sverre. – Så uten hjelpen til Eivind Skeie og Rune Eiken hadde det nok ikke vært noe kjøring.

LINK: Sjekk ut ELS Tuning sin Facebookside.

LINK: Tilbake til profiler Gatebil Extreme.

annonse

annonse