I over et år har Tor-Anders Ringnes jobbet for å få på plass kontrakten som sikrer ham en splitter ny Toyota Supra A90 for 2021-sesongen.
Tekst: June Elise M. Sørensen
– Denne bilen har jeg likt veldig godt helt siden jeg var med på et femdagers event for Toyota Norge i fjor, forteller Ringnes.
– Jeg så fort hvilket potensial som ligger i denne bilen, og visste med én gang at en slik ville jeg ha. Den ser bra ut og er helt rå å kjøre!
Å få tilgang på en slik bil var derimot ikke gjort i en håndvending. Tor-Anders måtte jobbe med sponsorer og andre samarbeidspartnere i over et år for å få en avtale i boks.
– Det er mitt mangeårige samarbeid med Toyota Norge og noen andre sponsorer, som nå gjør dette mulig, noe jeg er veldig takknemlig for, sier Ringnes.
Her er Ringnes sammen med representanter fra Toyota Norge. Fra venstre: Tim Ha, Thomas Evjen, Tor-Anders Ringnes, Georg Askjer og Terje Sunvoll:
Toyota GT86’en som Ringnes har driftet med siden 2018, og som han blant annet har vunnet Gatebil Super 3-konkurransen med både i 2018 og 2019, sammen med Ola Jæger og Fredric Aasbø, pensjoneres nå på ubestemt tid. Noe salg er det imidlertid ikke snakk om, i hvert fall ikke med det første.
– Vi har jobbet så mye med den bilen, for å få den til å bli så bra som overhodet mulig, så per dags dato er det ikke et tema å selge den. I så fall må det komme et skikkelig bud, da er det klart man kan vurdere, fortsetter Ringnes.
Nå blir det å bygge opp den nye bilen til en Pro spec. driftebil, i følge Ringnes.
– Det blir en 3,4-liters 2JZ VVTi, fullt MoTec-system, bredding, WiseFab forstilling og bakstilling, samt Quick change differensial, forklarer han.
– Det blir egentlig helt det samme som i GT86’en, bare i en Supra i stedet.
Sponsorer:
Tuningservice Østfold
Toyota Norge
Toyota Østfold og Follo
Ifor Williams Norge
Boost racefuel
Wennevold photography
Garage 15
Kamled AS
Rakkestad slangeservice
Svendsen profil
Rymax Lubricants
Gatebil
PPM Racing Isvannet
VS motor