Radni Molhampour er en mann av den sorten som liker å ha det på stell. Det hjelper lite å ha ting 99% strøkent, her SKAL det helst være ganske så over gjennomsnittet perfekt. Radni lover allikevel å satse beinhardt for å forsøke å fighte om topplasseringer i årets Gatebil Extreme Racing!
De som er Facebook-venner med den gærne Iraneren fra Trøndelag, har fått med seg en massiv bildeoppdatering av hans “oppussing” av sin Nissan JGTC racerbil siste ukene. I manges øyne, var bilen kanskje strøken nok fra før, men da Radni oppdaget at motoren stod noen cm skjevt, og da var det hele i gang. Bilen MÅTTE plukkes helt ned; og alt måtte bli 200% strøkent, feilfri, perfekt, diggbart… You name it!
– Jeg kan ikke annet enn å si at jeg gleder meg vilt til å vekke bilen til livet igjen. Jeg er så glad for all hjelp jeg har fått av Martin Andresen som har vært helt sjef på bilbygging. Nytt av året er blant annet custom laget racing dynamic dempere.
Vekten på bilen er kun 1060 kg, raceklar + fører. Det blir stas å få kjørt den i Extreme serien på Gatebil.
Alt ble ribbet for å begynne helt på scratch.
Stikkordet er cleant og carbon, carbon, carbon.
Motoren som skal i, blir den samme som før, en ekte Opel DTM 2,5 V6 på 485 hk, 11200 rpm. Radni har ikke bare èn, men to som er overhalt i vinter, klar til å settes inn.
Etter 18 måneder i dvale, skal bilen nå brukes hardt på bane på alle GATEBIL-festivalene i år, samt på noen GT-løp.
Stemmer ryktene; har Radni en annen bil på lur, som også kommer til å vekke oppsikt. En 2009 Nissan 350Z super GT300 som er kjøpt i Japan. Vi gleder oss til å fortelle mer om denne bilen ved en senere anledning.
Radni med denne bilen på Gatebil Rudskogen i 2010. I år er det comeback!
TIPS OSS GJERNE OM DITT ELLER ANDRES PROSJEKTER VI KAN SKRIVE OM 🙂