LUNDAL MARKERER SEG MED ULTIMA

En gul Ultima GTR har gjort seg bemerket blant de fremste i feltet i Gatebil Extreme i år. I den sitter Sverre Johan Lundal bak rattet, og han sikter mot pallen.

Tekst: June Elise M. Sørensen

– Målet for 2020 er først og fremst å forbedre egne rundetider, men det er klart jeg har håp om en pallplassering når alle barnesykdommene er luket bort, sier Lundal.

Lundal begynte sin racingkarriere med frikjøring i på Gatebil i 2003. I 2014 debuterte han i Gatebil Extreme og siden har han, sakte men sikkert, krabbet seg opp i feltet. På Gatebil Trackdays i juli fikk han bedre plasseringer enn noen gang, med en femteplass i Time Attack og Race 1, samt en tredjeplass i Race 2.

– Bilen fungerte helt utmerket, og jeg fikk kjørt på alle treningene, sier Lundal. Han kjører også på Gatebil Trackdays 28. til 30. august på Rudskogen.

Kjøp billetter til Mantorp til redusert pris HER!

Lundal kjøpte opprinnelig Ultimaen uten motor. Siden ble det satt inn en LS2 med LS3 topper, Texas Speed kam, LS3 innsug, LS7 spjeld med el-gass og Link ECU. De ble videre montert ny tørrsump, nytt datasprut og bilen ble lakkert.

– Det nye med bilen i år er at den er lettet en god del, og vekten ligger nå på nærmere 980 kilo. Det er støpt ny front og bakpart av RR-composit, som gjør at bilen er lettere, informerer han.

Lundal har et kontinuerlig fokus på å få bilen til å fungere best mulig, og i år mener han at han har kommet langt på vei.

Delta i Breisladden på Mantorp! Les mer HER! 

– Årets sesong blir kjørt med bilen slik den er nå, og så får vi se om det kommer noe mer effekt til 2021-sesongen. Da håper vi på full sesong, uten koronarestriksjoner!

Frem mot 2021-sesongen blir det fullt fokus på å få bilen så stabil som mulig, slik at han får mest mulig kjøretid.

Fortsatt mulig å melde seg på GDS Mantorp!

– Jeg ser på meg selv som en rolig sjåfør som jobber jevnt og trutt for å bli bedre, da er det mest mulig kjøretid som gjelder. Det trengs noen runder for å finne riktig sporvalg og få rundetidene ned, men det er det som gjør racing så spennende, avslutter Lundal.

SPEC. LUNDALS ULTIMA GTR:

Årsmodell: 2010

Motor: LS3

Effekt: 530 hk.

Drivverk: Porsche G9688 girkasse med sviktstål akslinger.

Understell: Intrax dempere

Innvendig: Racepack display med all data fra motor og rundetider med GPS

Body: Glassfiber/carbon

Hjul: Yokohama 300-68×18 bak og 285-65×18 foran.

Sponsorer: ELS Tuning, Eiken Mekaniske, J3D, RR-Composit

Takk til: Eivind Skeie (ELS Tuning), Rune Eiken (Eikene Mekaniske) Jan Magnar Reigstad (J3D) Roger Reigstad (RR-Composit), en tålmodig samboer og ellers alle andre som har bidratt.

Følg Lundal Racing på Facebook

– – – – – –

Publisert 28. juli 2020

– – – – – –

TIPS GATEBIL!
Har du tips eller ideer til hva vi bør skrive om her på Gatebil.no? Send mail til June eller Bjørn med en gang!

GATEBIL WEBSHOP
Gatebil har endelig åpnet nettbutikk! Her kan du kjøpe alle de nyeste råtøffe Gatebil-klærne til både gutt/ mann, dame/ jente og barn. Tidligere har Gatebils klær kun vært til salgs på Gatebil festivalene. Hettegenserne på bildet under koster kr. 499,-. T-skjorte kr. 249,-.

Sjekk ut Gatebil nettbutikk her.

– – – – –